Book TAG! aneb knihomolské otázky!První díl.

Ahoj, máme tu další článek, tentokrát se bude týkat knihomolských otázek..:)

V dnešním článku Vám odpovím na několik otázek z knihomolského světa. Otázky jsem si vypůjčila od úžasné Molly,  která natáčí na Youtube, kde jí můžete najít jako Molly v knize. Budu se snažit odpovídat stručně, ale tak uvidíme, třeba se na některých věcech i shodneme. Inspirovala jsem se u Klárky, která si myslím, že má na svém kanále dokonce několik tagových videí, které mě opravdu bavily. Myslím, že je to všechno a dejte mi vědět, jaké jsou vaše odpovědi!

Máš doma nějaké speciální místo na čtení?

 Nejčastěji si čtu večer před spaním, takže takové moje čtecí místo je určitě postel, nebo mám ráda čtení v dopravních prostředcích, například když jedeme na nějakou delší cestu autem, tak co dělat jiného, než si číst. Otázka se ale týká míst, které jsou doma, takže to jsem odbočila. Jak už jsem napsala, tak je to jednoznačně postel, ale někdy si čtu i u stolu, v pokoji. Ale tak co si budem, postel je postel. 

Záložka, nebo náhodný kousek papíru?

Určitě mám radši záložky. Jestli už jste viděli nějaký můj článek, nebo sledujete můj instgram, pohli jste si všimnout mé oblíbené záložky od My little pony. Snažím se opravdu používat záložky, které jsou tenké, protože když jsem si tam třeba dávala kapesník, zbyla po ní taková ,,díra". Jinak, abych řekla pravdu, tak záložky celkem často ztrácím. Teď už zase nemůžu najít tu s poníky, hrůza..:)

Můžeš přestat číst kdekoliv, anebo jen na konci kapitoly,..?

Vždy se snažím alespoň dočíst stránku, což se samozřejmě někdy nepovede, protože celkem často usínám, nebo jsem tak unavená, že to radši odložím, ale vzhledem k tomu, že jsem taková vcelku puntičkářka, mám lepší pocit, když dočtu kapitolu, anebo aspoň danou stránku. Nejlepší pocit mám, když kapitola končí na konci stránky, to je fakt ,,žůžo". 

Piješ nebo jíš během čtení?

Nalezený obrázek pro kašeUpřímně, jednou jsem to zkoušela a nevnímala jsem nic jiného než to jídlo, takže moje soustřední bylo někde na bodu mrazu. Co se týče pití, to mi až zas tak nevadí, ale musí to být něco studeného, protože když je to například káva, mám neustále pocit, že to musím vypít rychle, aby mi to náhodou nevystydlo, takže po pár minutách zase nic nemám. Celkově nemám ráda, když čtu a něco mě rozptyluje, protože se na čtení musím opravdu soustředit, abych zvládala vnímat děj. Taky znáte takové to, když čtete a najednou začnete nad něčím přemýšlet a po chvíli zjistíte, že ani nevíte, co čtete? Ne? Já teda jo. 

Vpisuješ si do knih?

Určitě proti tomu nic nemám, až narazím na něco, co pro mě bude nějakým způsobem důležité, nebo mě to pravdu hodně zaujme, ráda si to zvýrazním. Zatím jsem na nic takového nenarazila, protože si myslím, že jsem žádnou ,,hodnotnou" knížku nečetla, ale nebráním se tomu. Hodně se mi líbí myšlenka, že když si právě někdo do knih vpisuje a pak jí někomu půjčí, dotyčný může přemýšlet nad tím, co se mu na tom líbí, nebo proč si to vyznačil anebo to může pomoct k pochopení knihy. Taky tam můžete vidět, co daného člověka zajímá. Podle mě je fajn, že je vidět, že je ta kniha vaše. :)) Teď jsem si vzpomněla, že vlastně píšu. Píšu do anglické knihy kterou čtu a píšu si tam překlad slov, které nevím. :))

Můžeš číst, když máš puštěnou hudbu nebo televizi?

Rozhodně ne, je to stejné jako s tím jídlem. Nedokázala bych se na to soustředit. Obzvlášť když je to například thriller, který má více postav, nebo hodně dějových linek, kde se protíná minulost se součastností. 

Čteš jen jednu knihu nebo více naráz?

Určitě jen jednu. Občas mám problém, že když nějakou mám rozečtenou a koupím si žhavou novinku, chci hned s tou novou začít. Snažím se ale vždy jednu dočíst a pak až začít s novou.  Také si myslím, že nemám takové čtenářské schopnosti, aby se mi knížky nesmíchaly dohromady. Obdivuju například Dorotku, která čte naráz více knížek. Podle mě, si i víc vychutnám příběh, když se věnuji jen jemu a nepřeskakuji mezi jinými světy. 

Čteš doma nebo kdekoliv?

Většinou doma, ale když je nějaká příležitost, čtu si třeba i na cestách. Doma si ale myslím, že je to nejpohodlnější..:)
Nalezený obrázek pro uvnitř mé hlavy

Čtení nahlas nebo jen v hlavě?

Tak určitě v hlavě. Nedokážu si představit, že bych nějakou čtyř set stránkovou knížku četla nahlas. Navíc, čtení v hlavě je o hodně rychlejší a máte šanci si i více představovat děj uvnitř hlavy, zatímco u čtení nahlas, je to o hodně složitější. Opravdu nemám ráda, když ve škole čteme nahlas, protože se mnohem více zadrhávám, ale taky proto, že za tu dobu, co to čteme všichni společně, bych to přečetla dvakrát celé sama. Většinou ani nedokážu vnímat děj. Jak to máte vy? :)

Přeskakuješ někdy stránky?

Udělala jsem to jednou a bylo to chyba. Nebavily mě určité pasáže, tak jsem je přeskakovala ale  potom jsem konec knihy nepochopila. Dodatečně jsem dočetla ty přeskakované části a zjistila, že i ty nejmenší detaily, jsou na konci velmi důležité. U detektivek a podobných žánrů jsou detaily ještě důležitější, protože mnohdy vám i pomou pomoci při odhalování vraha. Takže nezapomeňte, i malé detaily a činy, jsou důležité. :)

Ohýbáš hřbety, nebo se snažíš, aby knížka vypadala nově? 

Samozřejmě nepoškozuju knihy úmyslně, to je myslím jasné, ale především u paperbacků je to složitější. Pokud je kniha tlustější, tak se měkká obálka většinou poškodí, nebo ,,roztáhne". Sice nevypadá nově, ale vypadá jako čtená, což je za mě normální. U tvrdých vydání vždy sundám tu papírovou obálku a když se nějak během čtení poníčí, ani to není tolik poznat. :) 

Tak co? Máte na něco stejný názor? :)

To by bylo všechno, doufám že se vám článek líbil a mějte se hezky. :) Ahooj! A jděte číst. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížní shrnutí na měsíc leden

Estelle Maskam-Víš, že tě miluju?

GILLY MACMILLANOVÁ-DOKONALÁ