Estelle Maskam-Víš, že tě miluju?

Ahoj, zdravím všechny knížní nadšence. :)

Vítám Vás u dalšího článku, který se bude týkat mých oblíbených románů. Knížku jsem dostala k Vánocům a byla jsem z ní nadšená. Všude okolo jsem na ní slyšela jen samou chválu a dokonce mi ji i doporučila sestřenice, která vůbec nečte, s tím, že si jí rozhodně musím přečíst, že je jednoduše dokonalá. Pročetla jsem si i recenze na různých e-shopech, kde všichni psali, že ji zhltli za 3 dny, a články podobných typů. Já jsem to tak ale bohužel neměla. Už od začátku se mi do ní moc nechtělo, možná mě i odrazovalo písmo, které je hodně husté, což se mi moc dobře nečte, ale taky proto, že když je okolo knihy takové ,,halo¨, ve většině případech se mi nelíbí. Každý den, mi sestřenice psala, jestli už jsem začala, že se nemůže dočkat na to, co na to řeknu, a neustále mě do čtení nabádala. Pustila jsem se do ní a musím se přiznat, že jsem jí četla tři týdny, což je na mě vcelku dost. Když mě nějaká kniha opravdu chytne a mám čas, jsem schopná jí přečíst i za dva dny. Teď se ale  přesuneme k části, kdy Vám povím něco o příběhu.:)

O čem knížka je?

Knížka pojednává o šestnáctileté Eden, která má jet na celé letní prázdniny do Kalifornie, kde má celé léto strávit se svou novou rodinou a hlavně se svým otcem, který ji a její matku opustil už před třemi lety a od té doby se jí ani neozval. Eden se kvůli špatným kamarádkám rozhodne, že opustí Portland i svou matku a odletí za tátou. Rovnou z letiště míří do nového domu, kde na ní čeká její nevlastní máma Ella a její dva mladší bratrové. Ella není taková ta normální macecha, ale chová se k ní už od začátku velmi mile a přátelsky. Otec jí připraví na první večer velkou grilovačku, kde se má se všemi seznámit a najít si nové přátele. Najde si tři nové kamarádky: Tiffani, Rachel a Meghan. Celý večer jí připadá suprový až do té doby, než před vraty prudce zastaví Audi, ze které doslova vyletí nějaký mladý kluk, a rychlou chůzí, skoro až během, přeběhne zahradu a vletí do domu. Eden to připadalo neslušné a vůbec nevěděla, kdo to je. Když se dozvěděla, že je to její nejstarší bratr Tyler, všechna radost jí přešla. 

Chodila s kamarádkami na různé party, kde poznávala neustále nové a nové lidi, kteří se k ní chovali moc hezky až na Tylera, u kterého nechápala jeho nenávist vůči ní a byla z toho špatná. Také poznala Jakea, který se k ní chval velmi mile, až jí trochu přišlo, že jí má rád. Ještě víc jí to přišlo na jednom výletu, kterého se všichni kamarádi zůčastnili. Jel Tyler, Tiffani, Rachel, Jake a další. Vydali se na kopec s názvem Hollywood, aby ho Eden viděla. Když tam ale dojdou, všichni začínají přelézat plot s tím, že musí být rychlí aby to stihli do určité doby, než přiletí záchranný vrtulník. Eden se to na začátku nezdá a nesouhlasí, protože není zvyklá nedodržovat pravidla. Čas ale ubíhá, a tak plot přeleze. Dozví se, že celé toto dělají jen proto, že si každý musí alespoň na jedno železné písmo nápisu šáhnout, jinak by to nešlo. V tu chvíli se ale Jake, začne více ,,starat¨ o Eden, což z neznámého důvodu Tylera rozzlobí, a začnou se hádat. Po malé chvilce v dáli uslyší zvuk helikoptéry a tak Tyler bouchne rukou do písmene H a začne se svou přítelkyní Tiffani běžet a to rovnou z kopce dolů, což Eden na chvíli zarazí, protože neví co má dělat, když v tu chvíli jí za loket popadne Jake a oba sprintují dolů. V tom má Eden výhodu, protože běhá každý den, ne jen když utíká. Oba běží poslední a když doběhnou na parkoviště, kde mají auta, už tam nidko není, proto se Jake rozhodne, že jí sveze domů. Neskončí však u Eden doma, ale u Jaeka doma, kde se společně dívají na lvího krále, protože Eden animáky miluje. Přespí u něj a ráno jde domů. Odpoledne se setká s holkami, které ihned začnou polemizovat o tom, jestli s ním Eden spala, když v tom se někdo prořekne , že je to sukničkář, což jí vysvětlí i Tyler, ale ona si myslí, že si to vymyslel, protože se nemají s Jaekem rádi. Když se jí to ale potvrdí a to tak, že jí to Jake sám řekne, vše pro ní končí.

Dále navštěvuje různé večírky. Na jeden jí i vezme Tyler, což nechápe, ale po nějaké době na večírku pozná, že to není ledajaký večírek. Vyjde na zahradu, aby se nadýchala trochu čerstvého vzduchu, když v tom v malé kůlně na konci zahrady zaslechne Tylera  a tak za ním jde, aby jí odvezl domů , jelikož se sní do teďka nikdo nebavil a ani tam nikoho naznala. Jenže když vejde do kůlny, uvidí tam, jak Tyler ještě s ostatními kamarády, bere drogy. Na stole za nimi jsou poházené kreditky a všude mají ,,bílý prášek¨. Celkově Eden v knížce poznává všechno, co Tyler dělá ilegálního.

Čím dál tím víc se Eden dostává do momentů a situací, kde musí čelit Tylerovi, například jí neustále spražuje pohledem a kouká na ní tím svým egoistickým pohledem. Jenže.. to se za nějakou dobu změní a začne se k ní chovat mile..

Eden neustále rozmotává Tylera, protože ho chce poznat a chce vědět, co se stalo v jeho minulosti a proč bere drogy. Všechno to zjistí jedné noci po velké plážové party, v bytě, kde se snaží vystřízlivět. 

Je tam milostná linka která se rozjede jednoho večera, kdy se celá rodina vydá na nějakou slávu a kde si Eden s Tylerem upřímně promlouvají. V tu chvíli se ale stane něco, díky čemu oba skončí na policii. 

To je všechno co Vám k tomu řeknu já. Jestli chcete, knihu si přečtěte a udělejte si vlastní názor, který se od mého třeba bude lišit, uvidíme :)

A co si o knize myslím já?

Za mě to nebylo až tak poutavé. Knížka se mi líbila, i když jsem se do čtení musela opravdu přemlouvat, takže mě nejspíš neoslovila tolik, ale rozhodně nebyla špatná. Co se mi teda naopak nelíbilo, bylo rozvržení textu, protože mi přišlo, že je text hodně u sebe, což se mi moc dobře nečetlo. Také je knížka v paperbacku, což by mi až zas tak nevadilo, kdyby nebyla tak tlustá. Po čtení, kdy jsem si na ní dávala opravdu pozor a nečetla jsem jí nikde jinde než doma, se celkem hodně poškodila a například ta titulní stránka se úplně ,,vytlemila¨ do strany a hřbet je taky trochu poníčený. 
Některé části mi přišli až moc zdlouhavé a některé části bych tam ani možná nedávala. Každá kapitola která se týkala té milostné linie, končila dost otevřeně, ale pak většinou následoval zdlouhavý popis. Na tom jsme se shodli i se sestřenicí. Jinak celá knížka teda končí otevřeně, protože na konci ledna vyšel druhý díl, který ale zatím číst neplánuji, ale tak uvidíme do budoucna. 

Ještě něco o knize. 

Je to první díl z DIMILY trilogie. Název této série je zkratka prvního dílu v angličtině. Did I Mention I love you? Druhý díl, jak už jsem říkala vyšel a třetí poslední, má vyjít až posledního srpna tohoto roku. Byla vydána roku 2017, nakladatelstvím Fragment a má 352 stran. 


Tak, to by bylo všechno, doufám, že se Vám recenze líbila a pokud si chcete knížku přečíst, dejte vědět. 
                   Ahoj! a jděte číst..! 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížní shrnutí na měsíc leden

GILLY MACMILLANOVÁ-DOKONALÁ