Poslední rodina v Anglii=Matt Haig

Ahoj, zdravím všechny knihomoly.!

Jestli nesledujete můj instagram, měli byste to napravit, protože ti, kteří sledují, viděli nejnovější příspěvek, kde Vám ukazuji knížku o které bude celý tento článek. Také jsem se zmiňovala, že je to adept na mojí nejoblíbenější knížku, což se mi po dočtení potvrdilo. Doteď jsem žádnou nejlepší neměla, ale už když jsem si jí kupovala, věděla jsem, že bude prostě skvělá. Klasická kniha to tedy rozhodně není, a to už jen kvůli hlavnímu hrdinovi. Knížku jsem si koupila v levných knihách, kam teď chodím poměrně často a opět se mi potvrdilo, že se tam dají najít opravdu skvělé kousky a to bez ohledu na cenu, která je ve většině případech opravdu skvělá. Tahle mě konkrétně stála 49Kč, což si myslím, že je velmi přijatelné. Teď jsem knížku dočetla a chci rychle napsat recenzi, abyste měli ty nejčerstvější pocity. Jen úplně nevím, jak vám tu dokonalost mám popsat.

O čem knížka je?

,Jak už jsem se zmínila, hlavní hrdina není jen tak obyčejný, je to totiž pes a to konkrétně černý labrador, který se jmenuje Princ. I já mám doma labradora(nebo spíše retrívra, ale v tom nevidím velký rozdíl..) a možná proto mě knížka tak dostala. Chvílemi byla smutná, veselá ale i napínavá a pokud máte doma labradora, měli byste si to určitě přečíst. Upřímně, nejsem si jistá, jestli je ta knížka naprosto pravdivá, v tom smyslu že opravdu záleží na jednotlivém labradorovi, ale to nemění nic na tom, že je skvělá. Knížka pojednává o Princi, který má za úkol chránit svou rodinu pomocí Labradoří Úmluvy, kterou mu každé ráno v parku, kam chodí se svým pánem Adamem, vysvětluje Henry, což je jeho jak kamarád, tak i učitel, který mu vždy pomohl a vždy si věděl rady. Každý labrador má za úkol udržet rodinu pohromadě a vést z domě jen a jen pozitivní náladu. Princ měl tento úkol v domě u Hunterových, kde bydlel otec Adam, matka Kate, dcera Šarlota a starší syn Hal, zatímco jeho kamarád měl na starost pouze svého pána, pana Minske. Většinu času byla rodina v pořádku, a s drobnými problémy Princovi vždy pomohl Henry.
V knížce je labrador už jediné plemeno, které se drží Psí Úmluvou, což znamená, že labradoři žijí pro rodinu, a starají se aby byla šťastná, zatímco tak zvaní Špringeři, žijí jen proto, aby si užívali. Dříve ji dodržovali všechna plemena, než si začali myslet, že to co se děje mezi lidmi, nejde napravit a je to čistě jejich věc. V parku se postavil obrovský dům s dvojgaráží, kam se nastěhuje aromaterapeutka Emily, společně se svým partnerem Simonem a pejskem Falttstafem(zvláštní jméno). Simona už z dřívějších let Kate i Adam zná a moc nadšeni z opětovaného shledání nejsou. Tady pro Prince začíná velká zkouška. Emily se začne podezřele často bavit s Adamem a každý večer, když Kate přijde domů, je z ní cítit Simon. Čucháním se labradoři můžou orientovat v tom, jak se kdo cítí, s kým trávil den nebo dokáží odhadnout, co se stane v brzké přítomnosti. Krom toho, že má Princ dost starostí s tím, udržet rodinu pohromadě,  se mu dějí  i opravdu nepříjemné věci.
Třináctiletá Šarlota dospívá a s rodiči si moc nerozumí. Začne chodit s klukem, kterého Adam učí a ten jí ho zakáže. Jednoho dne když rodina jede do divadla, Šarlota předstírá nemoc, aby mohla zůstat doma, a tak odjedou bez ní. Přijde jí navštívit Thomas a začnou se líbat. Adam se ale musí vrátit, protože si doma zapomene lístky a proto je přistihne a Šarlota dostane dvouměsíční domácí vězení. Jednou, když přijde Princ s Adamem domů z parku, cítí, že je doma něco jinak. Tentokrát je to ale mnohem vážnější.
V knížce je opravdu hodně věcí, které mě vzaly. Podle mého popisu se to může zdát jako nezáživný děj, ale pokud jste milovníci labradorů, je to něco pro vás. Já se u knížky smála, ale i často brečela. Konec vás určitě chytne za srdce, to vám zaručuji. Chápu, že to není knížka pro každého, ale já jsem z ní opravdu hodně nadšená!!  Ani nevím, jak to mám popsat...pro mě to bylo opravdu strhující příběh, ve kterém se bohužel objeví nejedna vražda. Také pochopíte, že nikdo to nemá lehké, ani psi. Obzvlášť Princ, pro kterého je rodina to nejdůležitější a kvůli ní dělá i věci, které nejsou správné..
P.S. Knížku vydalo nakladatelství ARGO.
P.S.2 Od autora vyšla už i druhá knížka, kterou si rozhodně musím přečíst!

 To by ode mě bylo pro dnešek už všechno, já se s vámi loučím a ahoj! Samozřejmě jděte číst a mějte se krásně..:)



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížní shrnutí na měsíc leden

Estelle Maskam-Víš, že tě miluju?

GILLY MACMILLANOVÁ-DOKONALÁ